Klanten service kennisbank
Kennisbank, wat is het?
Een kennisbank is een gespecialiseerde databank voor de opslag en het beheer van de bedrijfseigen 'kennis'. Een kennisbank is een verzameling van kennis over bijvoorbeeld productinformatie, opgeloste problemen, procedurele werkwijzen, noodprocedures of gebruikershandleidingen. Het (snel) vinden van deze 'kennis' is onontbeerlijk. Dit betekent dat deze 'kennis' gestructureerd moet zijn vastgelegd, voorzien van classificatie of labels. Bij het zoeken kan hier vervolgens gebruik van worden gemaakt.
Kennisbank. of wel meteen het goede antwoord
Goede klantenservice - customer service - betekent snel en effectief uw klanten kunnen helpen. Om snel naar de juiste oplossing toe te werken, is het cruciaal om de eigen productinformatie goed vast te leggen en te vinden (binnen de relevante context ...!). Zodat meteen het goede antwoord is te geven. De juiste software tools om deze informatie en oplossingen te beschrijven, actueel te houden, te vinden en te communiceren zijn dan onontbeerlijk.
Zie ook: AI en kwaliteitsmanagement
Kenmerken van een kennisbank
Samenvattend heeft een kennisbank de volgende kenmerken:
- Database voor bedrijfseigen 'kennis'
- Delen van geautoriseerde informatie
- Verschillende toegangen tot informatie
- Context (visueel) verduidelijken
- Generieke beslispaden
- Attendering op actualiteiten